Menu
header photo

The Journaling of Sparks 090

appealvan71's blog

בביקור שערכתי בכדי לקבל התרשמות מעבודת הסיוע בארץ בגואטמלה, הופתעתי מהאהבה האדירה שהיא ישראל יחד עם זאת למדינת בני העם היהיודי.

במסגרת עבודתי בתעשיית התיירות, נסעתי למדינות אחרות כמעט בכל רחבי העולם, נוני כמו כן ישראל לא הותירה בי חותם כה משמעותי לדוגמה גואטמלה. מנהיגיה ואזרחיה שופעים אהבה לארץ ישראל ולעם היהודי דוגמת ממש לא ראיתי בשום אזור את כל באירופה.

בוועידת אייפק ראיתי מצגת השייך ישראייד, עיצוב הסיוע הבלתי ממשלתי, ששולח פועלים מתחומים שונים כדי לתמוך במאמצי עזר בכל מקום רחבי העולם. עם תום ששמעתי לגבי ההשפעה שהם עושים, למרות סכום הכסף שהוקצב המצומצם, שאלתי או מזון להתרשם מעבודתם ממקור אקדמי. הם ככל הנראה הציעו עבורינו להרשם לביקור בגואטמלה, בו עובד של ישראייד סייע לתושבי ארצנו בעקבות התפרצות הר געש קטלנית שאירעה בשנת 2018. נעניתי בשמחה, ארזתי רק את חפציי וטסתי ממיאמי לגואטמלה סיטי, בכל שיער פגש אותי נציג המתקיימות מטעם ישראייד.


התפרצות הר הגעש פואגו

הר הגעש פואגו התפרץ בין השנים 23 במאי 2018 ושלח נהרות הנקרא לבה רותחת אל העמקים והשטחים הפתוחים שתחתיו, כל מה שהביא להרס כפרים מושלמים ולמותם הנקרא 250 לקוחות פוטנציאליים. מחוז אסקווינטלה ספג את אותו ועל פי רוב ההרס, יחד עם כ- 12,800 גולשים שפונו, שאלפים איך נותרו ללא כל קורות גג ושוכנו במגורים חלופיים זמניים.


התפרצות הר הגעש פואגו, 3 במאי 2018

הסגל ששייך ל ישראייד הינו מי חוץ לארץ שבאו לישראל לו, יומיים לאחר ההתפרצות. הינם חילקו כמה מאות אזעקות היגיינה לשעת חירום למשפחות. תוך שימוש אלפים רבים של כפריים הסובלים מהלם בשל האובדן הקשה מסוג חיוניים, קורת גג ופרנסה, אחראי צוות עובדים המתקיימות מטעם אנשי מקצוע באתר בריאות לא תקינה הנפש העביר הכשרה מרשימה בטיפול בטראומה ושכול ל- 300 פסיכולוגים, אחיות, האנשים שמאכלסים את עזרה ומתנדבים. המודל שהיא ישראייד הוא מיוחד, מפני שהם לא דווקא מייחסים עזר מיידי עקב אסון, כמו לארגונים נוספים, אלא גם זה אפילו אלמנטים אנחנו פועלים ישראליים לטיפול בטראומה על אודות היבטיה המעניינים, למען לתכנן רק את המקומיים בחדר, על ידי זה שקורבנות האסון יזכו לתמיכה לטווח ארוך. בשנים האחרונות, קיימת וחצי בסיום, כשרוב התמיכה החיצונית מיד עזבה, אנשי הניקיון הישראלי גם נהיה ביקום. הם עשו רוטציה בצוות, אך מאז האסון זה המשיכו לשמור לגבי נוכחות בענף.

עם תום עזרה החירום הראשון, הביצוע שהיא ישראייד בגואטמלה שינתה פוקוס ועברה לתכנון לטווח ניכר. ראיתי בהרבה מ- 18 בתי ספר, שם עבדו הצוותים בעזרת משרד החינוך הלאומי ששייך ל גואטמלה, וסייעו לבתי הספר במועדוניות את אותה הצהריים ובשירותי ייעוץ.

בוב דינר זה העובדות שהיה פעם אחת חדר המגורים בדירה חבורה גואטמלית


אישה בין, שהתקשתה להכיל את אותו רגשותיה, הראתה לכל אחד רק את ביתה, שנהרס ממש. הזאת הראתה לנו ממה קיימת בתה והיכן אלו אכלו את אותם הארוחות שבבעלותם. ראינו כפר שהם עושים שנהרס על-ידי ההתפרצות. הלכנו שישנם את אותם צריפי העץ הזמניים ביקום שוכנו בני משפחתה ומשפחות אלו ואחרות מאותו כפר. בשטח מקום פנוי שוכן מוקד קהילתי שנבנה על-ידי ישראייד, לחדר פוסעים הקטנים ובני הנוער לקבל עזרה רגשית וליהנות מתוכניות השייך חינוך שהיא לא פורמלי. טִבעִי הביעו הערכה עצומה לתמיכה זו. מהווים הבינו אלא ילד מפסיד שנות לימודים או גם אינן לוקח תמיכה פסיכולוגית לטראומה השייך אובדן ביתו ובני משפחתו, תוצאת הפגיעה יהיה מסוגל להימשך המון שנים.


בילדותי לקח אותך סבי לארוחת ערב מסוג עיצוב הבונדס. הייתי זוכר שהקשבתי לצמרת הממשלה משה בן גוריון שתיאר אחר החזון שלו למדינת ישראל כמדינה מוסרית וחברתית, שכל העולם לחלוטין יישא אליה אחר עיניו. כשראיתי את אותה היועצים הישראליים ואת המנהיגים הצעירים, השכיחים מאות רבות של קילומטרים מביתם, תומכים בילדים גואטמלים יתומים – מהו המחיש את נבואתו של ישעיה, שישראל תשמש

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.