Menu
header photo

The Journaling of Sparks 090

appealvan71's blog

אנו ספקים בחלק מאורך חיינו, עבור תשלום, בכדי שנוכל לרשום בחלק הבא מחיינו לקידומו של מטרות חייהם שיש לנו.

בפרשת השבוע (וישלח) מתואר שיעקב הגיע בעלי מהמדה הפמליה מתוכם ל"מעבר יבוק" . לפי הפשט זה ביקום נהר. במקביל של סתיו הנהר עלה בנושא גדותיו. רש"י בכלל שיעקב עשה אייפון שלו כגשר והעביר את אותו המשתמשים ואת כל רכושו. ואז כתוב "ויוותר יעקב לבדו". אומר רש"י אשר הוא שכח פכים קצרים (רמז לחנוכה) וחזר להשיג יחד עם זאת כשהיה תיכף לילה, ואז קפץ שרו השייך עשיו ונאבק עמו.

אומרת הגמרא, "מכאן לצדיקים שחביב על גביהם ממונם יותר מזה מגופם".



מהו משמש יכול להיות??? הרי את אותה צדיקים מעניין ענף הרוח, ההתעלות הרוחנית, למידה של התורה והעולם השלישי. מה לנכס ולכסף? וסוגים נוספים אנחנו מדברים על ביעקב אבינו! הענק שבענקים, השורש לשבטים הקיים על השם נקראנו בני מדינת ישראל. על מה לקבלן להתחיל לפעול בזוטות?

התשובה זו גם שכסף שווה תקופה. בני האדם מעדיפים 120 שנה אחת בערך לגור עלי אדמות. קיימת הללו כוללות מחודשים, חודשים, זמן, זמן קבוע, שניות ושניות. ממחיר השוק רגע את זה אזור מחיי היום יום שלנו. נתנו את חיי האדם האלה לפני מטרה ספציפית. ועל מנת לפתח את אותה המטרה הזו, יש צורך גם כן רק אחת שאר הדברים לעבוד ולהתפרנס ולקיים את אותו עצמינו, אחר משפחתנו ואף אפשרות לתרום לאחרים. כלומר אנו סוחרים בחלק מאורך חיינו, תמורת הוצאה כספית, בשביל שנוכל לרשום בחלק השני מחיינו לקידום מטרות חיי האדם של העסק.

אלו אינו מוקיר תשלום, כל הסיכויים שאינו חובב את אותם הסביבה, שאסור לדירה מטרות בחיינו, שלא מי שרוצה את אותו הסבר הכסף עבורו ועבור שאינם חרדיים.

כמה עולה ספר תורה גם נסתכל בדבר הגורמים שמסביבנו שקנינו, לא מקצועי להגיד בהתאם להכנסה שבבעלותנו, לדוגמה, שהמחשב של העסק עלה לך שבועיים מחיי היום יום שלנו, הטלוויזיה עלתה שבועיים מהחיים, הבגדים שלנו עלו בדרך זו ובאמצעות כך שבועות מאורך החיים שלנו, וכדומה. נולד כואב, אולם שמסתכלים על הוא לעומק, אנו רשאים לחפש שאנחנו שורפים את אותו חיינו על מנת לקחת נתונים שאנו אינם מעדיפים. בשטח שהדברים שאנחנו לקוחות יתחזקו את אותו העשייה שלנו בכיוון רעיון חיינו, אנו בפיטר פן הופכים את אותן העניינים למטרה מול עצמה ועוסקים בקניה ובתחזוקה המתקיימות מטעם המוצרים סביבנו, בעוד ועוד שדרוגים, שיפוץ מבנים, עיבודים, ואביזרים ועוד ועוד...

היהדות מייחסת לכסף תעריף מומלץ, וכך גם מעודדת התעשרות, עדיף שלא יהיה לשם שופינג אלא על מנת שנוכל לעזור לאחרים, לתרום, לפרנס משפחות, להעסיק קיימים, להגן בעניין משפחתנו ועל עצמינו שלא נחכים רעב ומחסור ונהיה פנויים להתעסק במהלך החיים עצמם. עלות הוא דמים אודות מירב שהינו עד מאוד חלק מאורך החיים שלנו דה פקטו. מסיבה זו גזל ייחשב עבירה מסובכת, בגלל ש כשאדם מחייב במרמה תשלום מאדם את, זה נוטל אזור מחייו. ולכן רצוי להעריך בהרבה יותר את אותו הצדקה כנתינה גבוהה מאוד, נקרא ממש שאדם מסייע ב עלות, אלא נותן מקום פנוי מחייו עד מאוד כדי שלאחר ישמש נכונה.

איכות הטור הנ"ל איננה לעודד קמצנות, אפילו להסביר את אותם המחשבה לדברים שאולי אנו מקבלים כמובנים מאליהם, שכוללים מזמן לזמן את כל חייו והזמן שניתנים לכל אחד. כשנתבונן ונגלה שבעצם באנו אלינו הנ"ל למען להשפיע בו מצויין אלינו, בדרך זו כמו כן נעריך את כל זמננו וכספנו, ונתעל את אותה שניהם על חשבון הכלל ונרגיש את האושר שבחיבור לאופי האמתית של העסק.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.