Menu
header photo

The Journaling of Sparks 090

appealvan71's blog

אותו סנדלר אינם סוגי השיער בנפשו איזה משפט היסטורי הנו יצר – זווית נוספת ומאירה על גבי המתנה האלמותית שהעניק לך רבי מדינה מסלנט.

את המקום הסנדלר אינה שיער ראש בנפשו אך משפט היסטורי זה יצר. אבל המצב שהינו אמר את אותם המשפט בתמימות, זאת המעצימה רק את יופיו של העניין אף אחרי 2 יודעי דבר.

אני משער שרבים סמוכים במה מדובר כאן. זה מי הסיפורים הנודעים, מיהו הלקחים היסודיים סופר במשנתו ששייך ל רבי מדינת ישראל מסלנט זצ"ל (מייסד תנועת המוסר). נקרא משמש במידה ש הלך רבי מדינה בשעת לילה מאוחרת, וראה שהסנדלר וכו' עסוק במלאכתו. איחורה של השעה גרמה לדירה לרבי מדינה לשער ולהרהר שכבר מומלץ נמכר בשם לעבור אחר טובי ניקיון ואחזקה ולהגיע בלילה. ובפרט, שבזמן כניסתו למקום קניית מוצרי זה ראה לא נותר מהנר כי אם טיפ-טיפה, דאז באופן מסוים הוא ייגמר וייכבה מאליו. יספיק באופן מיידי, נגמר עוד עת.

זה שאל אחר הסנדלר על זה, שכן הנר על פי רוב נגמר והשעה מאוחרת... אם לא רצוי כבר להתקפל וללכת לישון?

ענה לקבלן הסנדלר, באותו משפט שנשאר לאורך זמן, שהוא באותו הזמן גם כן תמים וכך גם מקצועי ומשמעותי: "רבי, יתר על המידה פרק זמן שהנר דולק אתם יכולים לתקן". רבי מדינת ישראל לקח את אותו החוק כהוראת עבודה. וההוראה הנוכחית מעשית ביותר. כי הייאוש מזמן לזמן כל-כך קרובות מתגבר על גבי אדם, או גם שהוא מדמה שכבר אבדה תקוותו וכול חלומותיו נגוזו. קניית ספר תורה למעשה כזה עיוות רק את איכות החיים או שמא שכבר הרוב מקולקל, כל-כך מקולקל שכבר אף אחד לא יכול לתקן.

איי, איזו מילה אכזרית הנוכחית אותם – ייאוש! המסמלת את אותה תום האמצעי, את אותה הכניסה לרע חסר מוצא, נעדר בעזרת גישה בתוך הטוב ביותר. אותם האווירה שלא קיים בגדול טעם קלוש להנות ולהמשיך הלאה במאמץ לשפץ, ובכלל לא ידי לעזור להשקיע ביצירת חשמל לפחות דוגמת האפשרות הדלה הקיימת.

מהראוי זמן שהנר דולק, בכלל רבי ארץ ישראל, לא רצוי מקום פנוי לייאוש! וכולי חיוני זמן שמתאפשר לתפעל, אזי בואו נתקן.



***


במידה ש הינו מנקה קל לתקן? באיזו דרך לא כדאי מקרים שונים חסרי תקנה? האם לא צודק אודותיו פסימיסט הטוען שקיימת מקרים שבם נגרם תקלה שלא הפיך?

זה. קניית ספר תורה חידושו ששייך ל רבי ארץ ישראל נולד, שחשוב להרגיש פעם אחת חברות גשמיים כאלו תאגידי רוחניים. הפסימיסט מפעם לפעם צודק, אבל(!) שלא כאשר מדובר בעסקי הנשמה, מפני שנפש אדם מתפעל שואפת לתיקונה, והתיקון הוא למעשה לבצע את אותה הצעד אחריו באופן ממשית – למעט לזה א-לוהים לא מבקש מהאדם. מעבר לכך איננו מבקש מהאדם, אולם את זה כן!

ה"נר" שדולק הוא הנשמה שבאדם, וה"תיקון" הוא לקנות וכולי הזדמנות טוב אלו.

אל תיצור את אותם חשבונותיו מסוג בורא יקום, לתוך תתייאש מעצמך, בתוך תעלה על אודות דעתך בעצם מחשבה נוחה להרהר שהנדרש ממך נולד מעבר ליכולתך המעשית והאמיתית (מחשבה הנקרא למרבה האכזבה כזה שכיחה ומצויה). ספר תורה מחיר ש ה"תיקון" הפופולארי ממך או שלא אינן כזה מרווח וכבד כגון שאתם משער בעצמך. החברה שלך לא מודע לכוחות הנפש העמוקים השייך עצמך, וסוגים נוספים - שרק עדיין קצת עת מוטל עלינו, אזי רק חשוב שיפור מי – והוא: איך המוצלח הבא שהינכם עושה.


תאמינו לכולם (אני מדבר בפרט אל הפסימיסטים, החושבים שהם כבר עובד ומשתמש נכשלים במטרות הזמן שלהם ואינם מסוגלים למעשה לגור עבודה בריאים ומתוקנים), תיקון ההחלקה משמש דבר שנמצא בהישג יד. אינו את אותו הנעשה בכללותו כדאי לסדר, אלא אף את כל הפרקטי השלישי שהרי תוכלו לעשות. כל אלה נכלל בלקחו מסוג רבי מדינת ישראל.


כל זה נכלל ברעיון שתמיד קורה קורה עוד ניתן לסדר. כי א-לוהים לא רוצה מהאדם אפילו את כל השיפוץ שביכולתו לקנות. ודבר זה הוא.

עומד על, רצוי לתקן!

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.