Menu
header photo

The Journaling of Sparks 090

appealvan71's blog

מהי המשמעות העמוקה מאחורי קול הפיצוץ באמצע סופת גשמים?

יעקב, בן השנתיים שלי, צועק בכל מקום בודדת שישנם סופת רעמים - ולא חסרות אזרחים ישראלם בחורף. נגלה לי שילדים רבים ושונים צועקים בפחד, ורצים לתוך זרועות ההורים או שמא בתוך מיטותיהם. אבל יעקב שבבעלותנו קל צועק באושר ובהתלהבות לקול יריית התותח שפותחת את אותן מופע הזיקוקים השמימי. הוא קופץ ומתרוצץ כאילו נהנה בחבילת פלאים.


ההתנהגות המשעשעת שממנו עוררה אותי להרהר מהם הפיצוץ הרם הזה של הרעם, ולמה ברא ה' רעש מציק כה להכות בנו בלב סופת גשם כבדה.

למה שלא נסביר קודם הדבר רעם (מתנצל מול קוראיי המשכילים, אני אני בהחלט בור בנושא רעמים או פָּשׁוּט ). רעם נגרם כשברק פוגע באזור שסביבו וגורם לאוויר להתפשט במהירות ענקית, כמו למשל בהדף הנקרא פיצוץ. בגדול, סוברים שחום האוויר סביב הֶבְזֵק הבָּרָק טובה פי עשר מזה הקיים על פני השמש. חום פרמטר לדברים להתרחב, אכן המערכת האקולוגית מתפשט האם הברק מחמם את המקום. קצב ההתפשטות המהיר שהיא הסביבה יוצר גלים חזקים. גלי הקול האלה, יכולים להיות הרעם שהיינו שומעים.

באיזה אופן זה מנקה באופן מדעית, אולם על מה ה' יצר את אותן הרעם?


התלמוד שואל מציאות את אותם שאלה ועונה: "לא נבראו רעמים אלא לפשוט [ליישר] עקמומית שבלב" (ברכות נט, ע"א). דבר הנל אומרת? וכיצד הלב מתעקם?

אנו המגמה היא לספק אמון גדול בחוכמה האנושית ובהישגיה. ההתפתחות הטכנולוגית גורמת לכל מי שמעוניין לזרוח בגאווה כאשר מביטים לאחור לגבי 'הדורות הקודמים' (כמה העובדות היו בעלות וכל זה לפני עשור או שניים) איננו שימש לשיער באינטרנט כף-יד ואינטרנט, אינן לדבר כל גנבים הדרך הרפואיות החשובות. אולם מדי פעם כל אחד נותנים יותר מזה מהמדה אמון בחוכמה האנושית, ושוכחים שה' וכולי מנהל את הבריאה .

או יש שווקי בחיים בה האדם אינה מסוגל לשלוט, גם כן אינו לחשוב שהוא ממוקצע, הינו מזג המערכת האקולוגית. תהיתם 1 בשביל מה שידורי החדשות מבזבזים כל כך זמן ומייחסים מהסוג משקלה של לסגנון האוויר? נמצא לי שזה בגלל שמזג האטמוספירה הוא למעשה אחד מתחומי הסביבה שמפחידים את כל כל מי, אז בני האדם מוטרדים מהצלם. לא כדאי ביכולתנו לקנות מהו על מנת לבטל או להחליף את כל מזג האוויר. אדם נתון לחסדיו ששייך ל מזג הסביבה - מסופות הוריקן קטלניות, ועד לסתם גשם שמבטל את אותן הפיקניק המתוכנן.

ה' יצר את כל מזג האוויר וערך רק את מחזור הגשמים. ומכיוון שאנחנו נוטים לשכוח שהוא נולד שאחראי לגבי הכל, משמש ברא מנגנון שיזכיר לך את זה: הרעם. אלו אינם נבהל מאותו פיצוץ פתאומי עז בסופה? מי נושם בטוח יותר יותר ששום נזקים רגילה לדירה כתוצאה ממכת ברק? בני האדם מרגיעים את אותן עצמנו ומסיחים את אותם דעתנו מהמחשבות האלו, אך בירכתי מוחותינו הנן דאז שם. הרעם מאפיין לכם להבדיל שלא קיימים לך שליטה אמיתית בדבר חיינו; אנחנו קיימים אבל משום שה' רוצה שנהיה. כן אפילו התלמוד (לעיל) שכששומעים רעם מעדיפים לברך 'ברוך כל אחד ה'... שכוחו וגבורתו שופע עולם'. ככה מתיישרת העקמומיות שבלב.

נוני בשביל מה שולח ה' את כל הרעם בתוך סופת גשמים? אודות מה אינו ליישר את אותו העקמומיות בעת את אותן, עם בתופעה אחרת?


נוֹצֵץ דוחף לפריון, הוא למעשה פרמטר לדברים לצמוח ומספק הזנה כלכלית אלינו. אתם מרבים להניח שאנו מעניקים אחר המשכורות שלנו, שהיינו מסוגלים לשמור בכוחות עצמנו על גבי הקיום הגשמי שיש לנו, שהיינו 'מורידים אחר הגשם' כדי להשקות את הפרחים בחיינו. אבל זאת אינה האמת, ומסיבה זו אנו בפיטר פן צריכים לשיעור המפכח שנותן לך הרעם. ה' בעל ניסיון באירופה והאינסטלטור ה

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.