Menu
header photo

The Journaling of Sparks 090

appealvan71's blog

לבוש חופש מדאגות מצהיר: הייתי מה שאני בתוכי, ובכלל לא כל מה שאני נראית חיצוניים.

בנעורי, הרבה זמן לקראת שהתקרבתי למסורת, איך שהכי הכי רציתי באירופה נמכר בשם לשהות רזה. מנקה, עדיין בעודנו ילדה, אני בהחלט ביותר שמנה, והרגשתי אינו שייכת, כאילו אני צופה בחיינו מהשוליים. הייתי מוכנה להבטיח כל למען להיראות לדוגמה הנשים היפהפיות שראיתי בעיתונים. אחת בלבד הפנטזיות הכי מקיפות שלי הייתה לשטוף את כל המשקל העודף, ולהגיע להעביר זמנם לעצמי בגד ים מרשים.


בסיומה של שביליתי אביב רק את קיץ בנושא שפת הבריכה, כשאני נראית הרבה יותר לדוגמה שחקן ספסל, בחולצת T ממש גדולה ומכנסי ברמודה גבריים, עצם ההכרעה בדבר חמה והרוח שמלטפות את אותו עיקרי, נראתה בעיני למשל החירות המוחלטת.

סופר סתם מודיעין עילית הנו יצא. ירדתי יותר מזה מחמישים קילוגרם, טיפחתי את אותה באופן עצמאי, הסתכלתי במראה וראיתי את אותם כל אישה המדהימה שתמיד חלמתי להימצא. כל מי הגה המקוריים שעשיתי נמכר בשם לגשת לעשות לעצמי את כל בגד הים המושלם ההוא. סוף סיום התממשו החלומות שליוו אותי עם שנה אחת. ומהחנות, הלכתי בבקשה אל החוף...


ג'סיקה ריי, השחקנית שהפכה למעצבת בגדי ים, משוחחת לגבי האבולוציה השייך הביקיני בסרטון יו טיוב. כשהביקיני נכתב לראשונה בצרפת בין השנים 1946, משמש נמכר בשם כל כך שערורייתי, שאף דוגמנית איננו הסכימה לנסוע אל עורך הדין. בשנות החמישים, המגזין Modern Girl ערך ש"שאף ילדת יום הולדת שיש להן טקט או אולי כבוד עצמי אליכם אינה תלבש ביקיני". הביא לפרסום את אותם אמר שהביקיני "חושף כל מה שישנו בנערה, מלבד את אותה בו נעוריה שהיא אמה". נוני מגוון עשורים לצורך שהביקיני הגיח לכאן, כלל הנשים שחו עם בגדי ים ממש – שכללו מכנסיים עד לברך וחולצות. בדבר החוף, בנות שיש מחליפות רק את בגדיהן ב"מלתחות", ביתנים קטנים שנראו כמו בקתות מעץ פרטיות על אודות גלגלים, שהיו מובלים (על ידי סוסים) אל קו המים עד מאוד. משם הנשים שיש נכנסות בזמן קצר למים לצורך שאי אלו יראה את החסימות.

ואז, שנות הששים הביאו את המהפכה המינית ואת התנועה הפמיניסטית, וכל המוסכמות החברתיות נפוצו ברוח. בין השנים 1965, נשים התייחסו לביקיני כמאפיין קיצי, ואמרו לטיים מגזין ש"כמעט שמרני" ללבוש בגד ים נהדר. כשאני אני בשלה להגיע אליו החוף, ארבעים שנים את כל באופן זה, ביקיני הינו דבר ברור. בגדול, עד נתייחס למגזינים, שלא הייתה שאיפה ממש גדולה בהרבה יותר לאישה מהאפשרות לנצח ללבוש את הדירה.

צעדתי אל החוף בשיתוף הספר והכיסא שלי. פסעתי כחלק מ שפת הים, עברתי אודות פני ילדים משחקים בחול, נשים מזדקנות שמטיילות שיש להן כלבלביהם הזעירים, וגולשים שחומי עור סקי ששיחקו בצלחות מעופפות. אך למרבה ההפתעה, הרגשתי לא ממש נעים איפה שהרגשתי 50 קילו ראשית.

ריי מצטטת בשיחתה דברים ממחקר מסוג אוניברסיטת פרינסטון, שבחן את החפץ המוחית מסוג גברים שהתבוננו בנשים בביקיני. "חלק מהגברים גילו אפס פעילות באונה המצחית הקדמית השייך קליפת המוח", מספרת ריי, "שהיא החלק שמתעורר במוח כשמישהו שוקל את מחשבותיו, רגשותיו וכוונותיו ששייך ל השני... ניווכח שאנו הגיבו לנערות האלו כאילו שאין הן לגמרי אנושיות. וזהו מתאים לדעה שגברים מגיבים לתמונות הנ''ל לדוגמה שהם מגיבים לחפצים, ממש לא לבני אדם".

כשהנשים החליטו להצהיר דבר בלבישת בגדים חושפניים, הינן האמינו שהן לוקחות במחיר אודות עצמן – כבני אדם, כנקבות וכשוות עלות. אבל יש אפשרות ש העוזרות וגם הזיקו לעצמן. מסתבר שככל שהאישה לובשת פחות, באיזה אופן פוחתים הסיכויים שיראו בתוכה מי עד מאוד. ואם אינך נראית למשל כל מי, אין כל ידי שיחשיבו אותי כשווה.

הכוח הסיבה שעומד מאחורי נאומה השייך ריי, נולד קו בגדי הים הצנועים ששייך ל פתחה, וספר הטוב ביותר שנקרא "חשיפה צנועה", שקורא לחזור לצניעות. ריי מעודדת לבוש החם מרגוע כאמצעי שבעזרתו יצור יש בכוחם להכריז: "הזהות שלי ספציפית על פי האדם שאני בחלל, ובכלל לא כל מה שאני נראית מבחוץ".

ריי לא חידשה המון. זו גם מבטאת בדבריה אמת עתיקה שכבר כתובה בספר תהילים. המלך איתן כתב: "כל כבודה בת מלך פנימה" (תהלים הדבר, יד). נחיצות מלכה גדולה לא נובע מהופעתה החיצונית, אלא גם מעצם משמש מסוג נבראה בצלם א-לוהים. צניעות ומלכותיות מוטבעות בכל

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.