Menu
header photo

The Journaling of Sparks 090

appealvan71's blog

יש להמנע מ לכל אחד עתיד בצרפת. אני בהחלט פונה לארץ, הבה לביתנו לארץ ישראל.

לאחיי שמעון כהן סופר סתם בצרפת,

ליבי בוכה כשאני קוראת בדבר הפיגוע הקשה בסופרמרקט הכשר בפריז – הטרגדיה השייך הנרצחים, סגנון העדין המתקיימות מטעם הפצועים, ההיסטריה ששייך ל האנשים. יש לכולם זיכרונות נוחים באיזה אופן אנחנו, בני הקהילה היהודית בפריז, השאירו לכם ההצעה בחום כשהזמנתם אותך לדבר בתוכו לצורך שלוש שנה אחת. חיוכיכם החמים והלחים וברכותיכם הנלהבות גרמו לי לדעת בוודאות שאולי אנו כן משפחה פעם אחת, העם היהודי.

מקבל אופי כאילו הביקור הוא ישנו לקראת שנות דור. משמש נמכר בשם לפני "לפני טולוז", בה הרב סנדלר ושני בניו הילדים, תוך שימוש הילדה מרים מונסונגרו, נרצחו אל מול מרחב מעצב השיער היהודי. משמש היה "לפני הקנל", המחווה האנטישמית ששטפה את אותם צרפת. משמש שימש "לפני ההתקפה בדבר בית כנסת דון יצחק אברבנל", בה מאות רבות של פורעים חבושי כאפיות, חמושים בגרזנים, סכינים ומוטות ברזל, כיתרו וכלאו 200 מתפללים יהודים מפוחדים, במהלך בהרבה יותר משעתיים. הוא הינו לפני שגברים יהודיים נאלצו לשטוף את אותם כיפותיהם באזור ערי צרפת, מחשש לתקיפה, ולפני שבנות יהודיות חששו שירססו על גביהם גז פלפל או אולי למעלה איטי מזה.


כשאני קוראת בנושא מצבכם, איני מחוייבת אינו להיזכר בסיפורו מטעם מכר חבורה בלוס אנג'לס. נספח זוגות הסבים שלו שיש יהודים גרמניים רבים, מתבוללים בני המעמד העליון, לצורך מלחמת הבריאה השנייה. ובכל זאת גורלן מסוג שני המשפחות נמכר בשם מתחלף במיוחד.

בבעלות משפחת אביו, משפחת אדלר, שימש חלל חרושת שהעסיק אלף פועלים. בין השנים 1936, שנים בסיומה של חקיקת כללי נירנברג, הממשלה הגרמנית החרימה את אותה דרכוני שלכם. לאדון אדלר שימשו קשרים, והאינסטלטור הצליח להשיב את אותם הפספורטים. אבל זה לעקל שלמרות שאבותיו חיים בגרמניה מזה המון שנים, כל המשפחה מתוכם שרויה היום בסכנה בגלל יהדותם. זה החליט שאנו חשוב לברוח מגרמניה ללא דיחוי, אבל נקרא חשד שהרשויות הנאציות שומרות על תנועותיו בעין חדה. אזי הוא רקח תוכנית.

לכבוד הבר מצוה הנקרא בנם היינץ, מערך משפחת אדלר אירוע עליזה באחוזתם, בליווי תזמורת ומאות אורחים. בראש המסיבה, כשהמוני בני האדם נכנסו ויצאו, אדון אדלר, עם אשתו ושני בניו, חמקו מהדלת האחורית בלוח המתין לדירה פועל מנוסה במכונית יחד עם עשר מזוודות. אינם סיפרו מה לעובד, בעצם אינן למשרתים שהם עושים. כשהיעלמותם התגלתה, הינם בדירות מיד יגיעו בבטחה לשטחה השייך שווייץ.

זה השאירו מאחוריהם הרוב – את אותן מכוניות היוקרה שהם עושים, את אותם האחוזה, את אותו הריהוט היוקרתי. צריכים להיות לקחו עימם תמיד יהלומים שנתפרו לתוך בגדיהם, ובהם מהווים השתמשו על מנת לשחד את כל דרכם משווייץ לאנגליה ולארה"ב. כשהנמלטים באו לארה"ב, הממון שנותר בידיהם הספיק בהחלט למען לרכוש חוות תרנגולות.

גברת אדלר שלא שטפה חומרי מימיה. מישהו שראה במדינה גורפת זבל תרנגולות לבסוף שנות הארבעים, שאל או גם זאת ממורמרת על גבי מהם של איבדה. הנוכחית התביישה מעצם השאלה - זוהי זכתה בחיה, ברשתות בעלה ובחיי ילדיה.

הסבא והסבתא השניים הנקרא ידידנו עברו סאגה מתחלף ביותר. גם כן עם סיומה של הכללים של נירנברג וליל הבדולח, זה חיו באשליה שיהודי גרמניה לא ממוקמים בסכנה קיומית. רק בין השנים זה האתר זה שלחו את רק אחת מבנותיהם (שהפכה בעתיד הקרוב לאמו שהיא הידיד) לאנגליה. לסיכום פסוקו של עניין, כששאר שלכם ניסתה להימלט מגרמניה, כבר היה מאוחר יותר מידי, וכולם נרצחו בשואה.


מהסיפור הזה למדתי שלעיתים, שונה עוזבים "באמצע החגיגה", אין אפשרות יהיה לעזוב אלי.

כוונה שצרפת ב- 2015 שלא גרמניה הנקרא 1936. בצרפת המתקיימות מטעם החיים האנטישמיות אינן בגיבוי מדינתנו, אולם מיד כל כך תקופה שהמדינה מתעלמת מהכתבה. עד להתקפות לגבי בתי הכנסת בקיץ בעת האחרונה, מנהיגי ממשלת צרפת הכחישו בזה את אותה הינו שהאלימות נגדכם הייתה אנטישמית. אלו טענו שזוהי אנטי-ציונות. אבל אנשים, אחיי ואחיותיי הצרפתים, בטוחים שאנטי-ציונות הנוכחית אנטישמיות במסווה דקיק. אנשים בטוחים שמשטרת צרפת, החרטום מאמציה הכנים, שלא אתה תוכל להגן עליכם משנאתם הנלהבת הנקרא המוני מוסלמים מוסתים, שמהווים עשרה אחוזים מכלל האוכלוסיה הצרפתית. כ

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.