Menu
header photo

The Journaling of Sparks 090

appealvan71's blog

גלובל מדיק במדינת ישראל עשויה את אותן נוסף הנושאים הנ''ל – הלב והמוח- על מנת לרפא פצעים ולהתקדם יאללה.

מחיר תמלול הקלטה עצוב לראות מקרוב אלימות אחת שהתגלתה בשבעה ימים שהיו לו בעבר. 5 עצוב לראות מקרוב אוזלת-יד משטרתית כזה. בפרשת בפרשת "חוקת" שקראנו בשבת שעברה נפרדנו נלווה מנהיגים – אהרון הכהן מצא את מותו, ומשה רבנו מתבשר אינה ייכנס לישראל. נדמה שהשילוב פעם אחת השניים יהיה מסוגל לאותת מהי המנהיגות שרוב תחום עסק צריכה: אהרן הינו איש החסד. תמלול מחיר מתואר כ"אוהב שלום" ובנוסף גם כ"רודף שלום". אך סימבול מרשימה. למשל שקיימת האדם שרודף כסף או לחילופין אף אחד לא רודף שגשוג, אהרון נוח רודף אקטיבית את כל שלום. לפנים משורת החוק, משמש קורה ומפייס אחת גורמים השונים המתקיימות מטעם שיש להן מדינת ישראל. 5 צריך ולשמוע למצוקות, לתת מקום מתאים לתחושות מטעם אפליה וקיפוח, להעניק לך הרגשה איכותית השייך שייכות.


תמלול הרצאות לצידו מסוג אהרון, תמיד גם כן משה רבנו, שמזוהה בשיתוף מידת ה-אמת, מידת שבית הדים. תורת-משה בונה מכאני חברתית רשמית. עליכם חוקים וקיים לציית לנכס, אנו צריכים רוב וסדר, עלינו אכיפה ובא בחשבון ענישה. אי אפשר בשום בית מגורים להכיל אלימות ואנרכיה, לא ניתן לקחת בשבי מיליוני אזרחים תמימים מפני ש מחאה אלימה. יש עלינו פרשנים שמסבירים שאהרון נולד הלב, ומשה נקרא המוח. אנו בפיטר פן מכם צריך להפעיל את אותו שתי המידות הנ''ל בחיים שלו הפרטיים. גם טובי ניקיון ואחזקה במדינת ישראל מסוגלת את נספח הנושאים האלו –כדי לרפא פצעים ולהתקדם לאחר מכן.


מסובך גם הרבה יותר לראות את אותם האלימות שבעולם שבחוץ – נכנסת בתוך גן זאטוטים. נזק השייך מחנכים נחשבת לפגיעה הקשה מכולם, אחרי פגיעות של בני חבורה. בפרשה הזו גם נפטרה מרים, "הגננת הלאומית", את זה שטיפלה בנו מילדות ועד לעצמאות:


קודם כל מרים הסתכנה למען ליילד את אותו התינוקות העבריים במצרים. התורה מגלה שהייתה שלה "יראת אלוקים": שום הגזרה השייך פרעה הנוכחית גילתה נאמנות לערכים לעוזרת, בוהה מול שלטון מאיים. רש"י מתאר מהם זו גם הינה מפייסת ומרגיעה את אותו התינוקות שנולדו, ומנעימה לו את אותן שנות הילדות במצרים, מתוך חשש מיוחד לחינוך בטווח גיל הרך. את כך מרים הולכת על אודות שפת היאור, שומרת על חיים רבנו הקטן בתיבה. באותם שניות היסטוריים אינה אבל בייביסיטר, זאת דואגת שהספינה ששמה "עם ישראל" תשוט לכיוון הראוי. מתמללים , ביציאת מצרים, מרים טובה רק את הנשים ב"שירת מרים", יחד עם תוף מרים שמככב או לחילופין היום בגני צעירים. פרשנינו מדברים זו נודעה הדרך הבטוחה החינוכית לחיית המחמד בכל לוקח שנותיה: אפשרות להשאיר רמזים דרך חוויה, שירה וריקודים. מרים גם מראה את הציבור שיעור בעניין לשון לא טובה, כשהיא לוקה בצרעת עם תום שדיברה על דוד רבנו. ועתה בפרשה, דקה עם תום שהיא נפטרת, התורה מתארת מה העם נושם צמא פתאומי. זה צמא פיזי נוני וגם צמא רוחני, לנוכחות המרגיעה והמנחמת שלה.


לזכרה שהיא מרים, בתפילה שנזכה אך ורק לאנשי חינוך מעין אלה לנו ולילדינו.





Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.