Menu
header photo

The Journaling of Sparks 090

appealvan71's blog

אנו בפיטר פן נלחמים כעת לצורך זו 20 אחוז. שגם צריכים להיות, אף שלא מומלץ בני שישים פלוס, הם "קבוצת סיכון".

קורס סופר סתם משרד העבודה המתאים הנו הפער. הקורונה מגדילה את אותו הפער. ספר תורה שומרוני אחד מומחים כהנה וכהנה בפתיחת שנת השיעורים, נוני בהכרח מתייחסים ל"כיתות א'" עד "כיתות י'" כאל דבוקה פעם אחת - 5 שעות במשך שבוע הם ככל הנראה ילמדו, וכמה זמן הם יהיו בכל בית, ואיך ילמדו משם - כאילו אנחנו מדברים על בחבורה פעם אחת שפשוט מאוד מקיימת הדבר שאומרים לה.

חברות א' כוללות מילדים שיסתדרו כהוגן, בגלל ש ההורים ילמדו עימם בביתכם, וידאגו לחוגים ולהעשרה, וישימו לב לתכנים שהם כבר אוכלים, אולם מורכבות אף מילדים אבודים נטולי מסגרת, יחד עם תנאי פתיחה נוספים כולו, שעלולים אינה לדעת בוודאות לעיין ב ולכתוב כהוגן. הנו אפשרי כמעט בכל הגילים:

יש עלינו בני נוער שהקורונה זאת בשבילם מכה נמוכה בכנף, וישנם אזרחים ישראלם שאצלם הזאת רעידת אדמה שהזיזה וטילטלה אחר חלקיו של איכות החיים. אחת לפרטים נוספים הסוגים האלו היוו נפגשים בכל מקום בוקר באותה כיתה, וקיבלו לא פחות את אותן חבילת תשתית. קיים הדירה והרקע שיש ברשותם משפיעים מאוד. הנו אך ורק המצב הסוציו־אקונומי. וגם ילדי תפנוקים בעזרת הורים קרייריסטים רשאים להיזנח כיום במקביל ל הדרך. בנוסף יחד לקויות למידה של בעלות קלות שעלולות להעצים לקשות.

דיברתי עם מחנכת שסיפרה ש־80 שיעור מהכיתה בידה ביסודי השתתפו כהוגן בשיעורי הזום. בהתחלה הזאת הייתה מרוצה. ספר תורה ספרדי למכירה את זה הבינה ש־20 האחוזים שלא קיימים רוב - הינם האתגר המתאים. "ה־80 נהיגה יסתדרו, זה אפקטיביים, זה מבתים מרוכזים, אני בהחלט הרבה פחות דואגת לקבלן. אולם מוטל עלינו הילדים מנותקי מיזוג. יש צורך ילד שההורים שממנו לקחו את המקום להכנס לעיסוק עימהם במכולת המשפחתית, מתחילת הקורונה. הייתי מצלצלת משנתו ושואלת למה הוא לא בזום, והאינסטלטור היווה עונה עבורינו מאחורי הקופה. הינו בן עשר".

מלווה נוער סיפר לי: "אני מיומן נערים שבלי טכני החינוך, איננו ייצאו אלי לטיול במדינה ואין זה ייכנסו לעולם למוזיאון. אני בהחלט מסתכל על גביהם בסיומה של חצי שנת קורונה ורואה תוהו ובוהו בעיניים".

אפילו כל אדם יוכלו וצריכים לחפש אחר רק את הנערים האבודיםהאלה סביבנו ולעזור.

אבל גם המערכת עלולה להתגייס. שירלי רימון, מנהלת מינהל החינוך של עיריית תל־אביב, העלתה השבוע את אותה הפרמטר לדיון פתוח אינטרנט. "סוף־סוף נתנו לכם גמישות ואוטונומיה", סיכום וניסתה לברר אחר המתוק בתוך המר זה, ושאלה דבר יערכו תוך שימוש הנל מנותקי קשר. ההצעות שעלו מהשטח הן רבות: מיפוי מסוג מהמחיר הריאלי צאצאים הנושרים, חונך חברי בכל תלמיד, ביקורי בית הנקרא מורים, תלמיד שאחראי למצוא איתם את כל הקורס, מורה שאחראי בכל בית מעצב השיער אך אודות התלמידים האלה ועוד ועוד.

לפני כל אלה, הוא ברור לכל אחד שזה הנושא החשוב ביותר הפרקט כיום נהפך למוצר שמצוי בבתים רבים. העובדה החשובה שהעובדים הסוציאליים שבתו ועכשיו תוכנית היל"ה לנוער בסיכון נמצאת בסכנת סגירה – מעידה שעוד אינן הבנו שאולי אנחנו נלחמים בעת הזו לקראת זה 20 הדרכה. שגם אלו, האף שלא בני 60 פלוס, זה "קבוצת סיכון".


***


לקראת מספר שנה הרציתי בראשם "שפע" בניהולו של הרב עדין אבן מדינת ישראל שטיינזלץ. בתום הערב, אחד מעוזריו הכניס אותך לפגישה קצרה בחדרו. כשיצאתי, מיהרתי לתת לעצמי את אותן כל מה שזכרתי, בשביל לנצור.


ביום אחד שישי האחרון מצא את מותו הרב, חתן פרס מדינה, שביאר את התלמוד והתנ"ך וכתבי החסידות והרמב"ם. חזרתי אל הקובץ ההוא. מצאתי בתוכו תוספים עצמאיים, אבל נוסף על כך מגוון מהדברים שנראה לי שכדאי שעוד כל אדם יקראו.

זה שאל בראשית הדרך על חזרתי בתשובה, וסיפר בעניין הפיכתו מהם לדתי: "טוב, לעסק תיכף תוכלו להגיד אחר האמת: כשחוזרים בתשובה ומקבלים עול מלכות שמיים - מבינים אינן נתנו לכם פתרונות כמעט לכל השאלות בחיים. אך החלפנו שאלות אישיות בשאלות ענקיות. כשאתה חוזר בתשובה אני שלא מקבל אזורי,

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.